Isnin, 5 April 2010

MAJLIS BERTANDANG KE PT YAACOB PART 2

SELAMAT PENGANTIN BARU

4 April seawal jam 6.15 pagi selepa s solat Subuh mula meneruskan tugasan yang belum selesai. Pagi ini memang agak sibuk... walaupun aku hanya bertindak sebagai driver memang kesana kemari. Biasala kalau buat majlis kahwin... tak 3-4 kali ke kedai memang tak sah. Yelah buat majlis di rumah yang hari-hari biasa tanpa penghuni. Kalau ada mak bapak tentu lebih sempurna namun aku salute kat Razak dapat arrange majlis yang sebegini. Kami adik beradik dan ipar duai membantu mana yang termampu. Pagi ini arround pukul 11.00 rombongan pengantin perempuan dari Shah Alam akan tiba lebih kurang 8 buah kereta. Mereka akan singgah di rumah pusaka abah dan mak. Kira macam rumah persinggahan le...( home stay )  Sebenar minggu lepas Tanty dah sapu lantai dan malam tadi dua orang anak sedara mengemop tikar getah. ( sorry tak de gambar Gigi dan Syafik ). Abang Brahim dan bersih sekitar halaman rumah. 
So makanan untuk mereka dah disiapakn dari Pt Yaacob. Menu simple but nice... soto ayam/ketupat, kueh bahulu kukus, buah tembikai, air berkarbonat dan air mineral.

Kereta-kereta rombongan pengantin perempuan dari Shah Alam.
Menu soto ayam/ketupat.
Sementara menanti pengantin perempuan di make-up, ahli rombongan
menikmati hidangan soto ayan.
Pengantin perempuan yang siap dimake-up. Prngantin lelaki mana....????
Eh... macam hari raya la....
Rombongan pengantin perempuan tiba di rumah pengantin lelaki.


Majlis makan beradat dengan keluarga pengantin perempuan.
Penyediaan ayam golek.... bukan ayam gelek kereta ye...
 Antara menu yang disediakan... nasi baryani gam, daging masak baryani, dalca, ayam golek, paceri nanas, rojak pencuk, limau sunkist dan air sunquick. Tetamu juga dihidangkan kek, kerepek, tumpi, rempeyek dan agar-agar.
 
Bersama biras abg. Amir Hassan  dan Ipar Dr. HM Tuah Iskandar.
Meek tidak melepaskan peluang bergambar dengan Dr Tuah.
Bersama kekanda-kekanda yang dikasihi.
Bergambar kenangan selepas majlis.


Semua telah selesai. Bersyukur kehadrat Allah swt kerana memberikan cuaca yang baik dan melancarkan perjalanan majlis. Terima kasih kepad semua yang terlibat dalam menjayakan majlis ini. Kepada Razak dan Amilin, selamat melayari bahtera kehidupan berumahtangga. Semoga berkekalan sehingga ke akhir hayat. Amin.

2 ulasan:

  1. Memang meriah perkahwinan Sdra Razak kita ni. Tkasih kerana memuatkan banyak gambar di blog ini. Rasanya ada lagi tu?

    BalasPadam
  2. salam ziarah...tahniah kepada pengantin..
    tapi kan...memang best jumpa HM tuah...alahai..bila ayu nak jumpa dia....

    BalasPadam