Sabtu, 9 Oktober 2010

DANGA CRUISE 8

Hari ini dah 2 Zulkaidah 1431. Dah 2 hari meninggalkan bulan Syawal namun kat bandar2 seperti JB, KL open house aidil fitri masih diraikan. Hebat betul sambutan aidil fitri sekarang. Kalau kat kampung raya 4 hari dah nyawit... mancah dan sebagainya. Kat sekolah aku pun semalam diadakan mnarhaban perdana dan penutup bagi aktiviti marhaban guru2 tahun ini.

Harith ikut sekali coz mama dia ada kursus kat sekolah.


Membaca berzanji dan marhaban diketuai oleh Ustaz Shahrul Mislan.

Pukul 6.30 petang kita orang bertolak ke Danga Bay untuk majlis makan malam akhir tahun sekolah aku. Selepas solat magrib di surau di Danga Bay kami berkumpul dengan rakan2 guru dan keluarga untuk menaiki
Danga Cruise 8.

Beginilah rupa Danga Cruise 8. Ini bukan feri
 ke Batam atau Tanjung Balai.

Bergambar sebelum menaiki cruise.

Anak bujang aku... Harith.

Gambar kami bertiga.

Para tetamu menaiki cruise.

Suasana dalam dewan cruise.

Lambatnya... aku dah lapo ni...


 


Apa yang menarik tu Harith... terpegun nampak...

Bersama pengetua.

Pemandangan dari dalam cruise.

Antara tetamu yang turut serta... malam ni tema "Arab"...
 ada yang jadi cam taliban, Israel cam orang balik haji pun ada. 
Pas ni layan gambar ajela... malas nak buat caption.




Menyampaikan hadiah cabutan bertuah.

Punya banyak hamper...ini je aku dapat....







Cap ibu dan anak.

Lebih kurang jam 10.,30 malam majlis pun tamat. Tetamu lain ramai yang dapat "hamper" tapi aku dapat "hampa".... dapat le foto album. Beza kat sekolah dengan sektor swasta. Kita orang nak buat dinner kena collect duit. 23 Oktober ni family day... tapi ingat tak joinla coz nak pergi kenduri rumah kak Nor. Inilah saja n3 untuk kali ini. 

8 ulasan:

  1. Ni Syawal yang ke 34 ke?
    Apapun tahniah kerana buat jamuan yang sungguh eksklusif

    BalasPadam
  2. bestnya Yin, naik Danga cruise, kelas gitu sekolah ko. aku tengok Tanty cam orang balik dari umrah, ko lak Yin bukan tema arab cam baju philipina aja...

    BalasPadam
  3. ntah bila nak naik cruise kat putrajaya yg dekat je ni ek... jom kita gi naik cruise

    BalasPadam
  4. Habis masa aku gi KL ko tak pernah ajak kita orang. Kita orang mana tau nak gi Putrajaya... Kulaijaya taula...

    BalasPadam
  5. Ko ni susah2 kekawan ko mengayakan kain tudung kau ckp cam taliban, israel le...

    BalasPadam
  6. wah..glam lagi eksklusif makan2 u alls ek. nanti kalau jadi wat reunion gang2 ITM kita boleh le naik cruise kat putrajaya..

    BalasPadam