Rabu, 10 November 2010

KELAZATAN HINGGA MENJILAT JARI

Siapa yang tak ingat tagline sebagai tajuk n3 kali ini. Rasanya budak dua tahun pun tahu ianya adalah tagline commercial KFC. Aku bukan nak promote makanan di KFC namun ada cerita di sebalik gahnya nama KFC yang mana company di mana Pn Kalsom bekerja iaitu Jcorp merupakan pemegang saham utama KFC Malaysia. 
SIL aku yang duduk kat Seri Gading setiap 3 minggu ada temujanji dengan doktor di hospital Sultan Ismail dua hari berturut. Sehari ambil darah dan sehari kimotraphy. Yela nak balik semula ke Seri Gading kira jauh jugak so di menginap di Villa Anggerik, Taman Kulai Utama. Biasa ambil darah kul 10.30 dah siap dan terus ke Kulai. Kunci rumah memang dia orang dah tahu tempat sembunyikan kunci. Selepas pukul 2.00 petang baru kita orang balik. Bila kita orang dah balik biras aku nak jumpa kawan kat Skudai...
Petang semalam Tanty masak tulang ikan masin masak lemak dgn nenas, ikan siakap kukus untuk SIL.. tambah steamboat, otak-otak n ayam goreng.
Dlm kul 9.30 malam baru biar aku balik. Kita orang pun dah masuk bilik tapi lum lelap. Inilah kisah KFC bermula. Bira aku beli KFC 4 ketul untuk Harith tapi Harith dah tidur. Oleh kerana dah berbulan-bula tak makan KFC aku cubit sikit ayan KFC...masih panas tapi kenapa tak sedap... tak macam 10 tahun dulu rasanya. Aku pun sambung tidur.
Pagi tadi bekalkan Harith 2 ketul. Balik sekolah lepas kul 2.00 sampai rumah ada dua ketul lagi KFC dah sejuk. Pukul 3.30 jemput Harith dari sekolah agama. Sampai rumah tengok container masih tak luak 2 ketul ayam KFC... so aku tanya kenapa tak makan? Dia kata tak lapar ke tak sedap ke...? Tanty makan seketul... so tinggal 3 ketul... siapa nak makan. Kucing tak bertuankah yang akan makan KFC...?

 
Ayam KFC yang suatu masa dulu menjadi makanan kesukaan
dan kebanggaan. X-tion kalau masuk restoran KFC. 

Sapa nak ada 3 ketul lagi ni...adakah ia akan dimakan nanti, esok
atau akan jadi penghuni Kak Pah atau hidangan kucing tak bertuan.
Tungguuuuuuuuuuuuuu.....

Time aku buat blok ni la... 8.00 malam... makanan yang aku rasa kalau ada time ni  pasti aku makan ialah rangin atau dangai ( Mek... kena poskan ni  Mek)...atau kerepek keladi selatah... ( Mek kena poskan lagi). Cam ne ni....berawek...tapi yang aku GGGGERRRRRAMMMMMMMMMMMMM... kenapa aku tak kurus gak.

5 ulasan:

  1. Mangan gibeng karo banyu jarang ee kang ben kuru

    BalasPadam
  2. Wes mangan gebeng Munchy's coklat berkrim karo jarang sejuk seko peti sejuk... sedino sak botol minyak seng gedi...pieh arek kurus.

    BalasPadam
  3. apa lagi..poskan ler kat anak-anak buah yang tengah kebuluran nie..wakakakakka

    BalasPadam
  4. camne nak kurus...sekali makan air sejuknya 1.5 lter katam.air petiais lak tu.lain ler kalau air masak biasa.Sebenonya aku pun x lalu kalau minum air masak.suam2 atau pun terus sejuk ok

    BalasPadam
  5. ko tak makan pun tak leh kurus Yin, kan dah kena sumpah mek, dulu hari2 dia kata ko gemuk, berat nak bonceng basikal pegi balik sekolah... kira la tiap2 hari dia cakap cam tu selama beberapa tahun....dah jadi cam satu doa, akhirnya dimakbulkan , sampai skrang ko tetap gemuk... gitu le kesahnya kenapa ko gemuk....

    BalasPadam