Ahad, 29 November 2009

CAMERON HIGHLANDS 29 NOV 09

Pagi ni lebih kurang jam 9.30 pagi, kami sekeluarga bertolak dari Tmn Seri Gombak dengan Proton Perdana WNU 1010 yang dipinjam khas dari Datuk Tumirin. Kami melalui Jln Duta menuju Lebuh Raya PLUS ke arah utara. Perjalanan lancar dan kami tiba di exit Tapah lebih kurang jam 12.00 tengah hari dan memulakan pendakian. Kenderaan yang turun agak banyak dan aku memang memandu agak perlahan. Sampai Strawberry Park Resort lebih kurang jam 1.45 petang. Aku ingat boleh terus check-in tetapi rupanya check-in pukul 3.00 petang so kami melawat dulu Strawberry Kasimanis dan sempat makan pancake + icecream + strawberry.

Sedapnya makan icecream .....

Tengah makan tuuu... makan ajela... nak possing lagiii
Inilah bendalah yang kami makan... lempeng + icecream + strawberry ajeeee... bolehla...

Dikelilingi pokok-pokok hiasan dan bunga-bungaan...

Apa yang dibualkan dua beranak niiiiiii.... koyo yok-yok oo
Lepas ni kita orang gi ke Healty Strawberry Farm pulak... kawasan dia lebih besar dari Strawberry Kasimanis

Eh... eh... Mat Bunga sorang ni... pantang nampak lensa kamera...

Inilah rupa buah strawberry... bagi aku cuma cantik tapi rasanya lebih sedap rambutan/jambu madu/ciku dan lain-lain buah-buahan tempatan.

Melaram di hadapan Proton Perdana pinjam...

Ala... mama pun nak melaram jugak ke.... inilah catatan hari pertama di Cameron Highland... mata pun dah mengantuk... pukul 11.00 dah ha... tengok tu gambar bawah dua beranak sedang dibuai mimpi sejak jam 8.45 malam.


Esok catatan hari kedua... tungguuuuuuuuuuuuuuuuu

3 ulasan:

  1. kau dah sampai Kulai yea...x singgah pun jajan kat aku...

    BalasPadam
  2. oh silap ler...kau ada lagi kat cameron yea...belikan aku kentang yang comel2 tu dgn jagung manis. nanti aku amik kat rumah kak nor. kau bila balik

    BalasPadam