Selasa, 22 Disember 2009

DI PENGHUJUNG CUTI PERSEKOLAHAN

Cam biasa kul kerja 8.00 gi ofis coz ada kerja2 yang perlu dibereskan lagi pun 1st boss dan 2nd boss tak ada di sekolah so kenalah tengok2kan sekolah. Pagi ini aku dibantu oleh 4 orang guru sandaran menyiapkan buku laporan aktiviti mingguan kelab & persatuan. Oleh kerana ramai yang membantu so cepatlah siap. Dalam masa menyiapkan tersebut mama call kata plumber datang nak repair paip sinki. Dah dekat seminggu dah tunggu. Plumber tersebut cabut paip yang rosak untuk cari spare-partnya. Aku pun tak faham lah tikus2 sekarang... kuat betul gigi mereka sampai paip  pvc yang keras setebal 2mm boleh digigitnya... so bila basuh pinggan keluarlah dari paip yang bocor dan melimpah kelantai. Plumber tu cari yang sama tapi x de so dia tukar yang lain tapi boleh gunalah.

Bahagian yang dalam bulatan yang kena gigit mak menti.

Bukan paip aje kena ganti... penapis pun kena ganti jugak coz tak padan dgn bahaguan bawah.
Geram jugak dgn mak menti tapi nanti takut dia makin liar dan bermaharajalela. Aku dah belikan perangkap jugak tapi dah 4 malam tak berjaya memerangkap. Mula2 bagi kepala ikan... tak dapat so teringat kat kampung umpan kelapa bakar... pun tak menarik gak.. Tak kan nak bagi KFC atau Pizza Hut... banyak cantik.

Inilah perangkap mak menti yang belum mengena....
Sedang tunggu plumber repair sinki... s/u call ajak tengok kereta mercedes so aku kata lepas plumber siap repair bolehlah so lepas siap repair s/u aku ambik aku kat rumah...

Inilah keta yang ditengok C-Class 1.8 tahun 1999. Harga RM39,00. Clean interior.
S/u aku nak trade-in keta Honda Accord SV4 2.2.

Inilah keta Honda Accord SV4 2.2 yang hendak ditrade-in.


5 ulasan:

  1. yin..cuba kau bagi umpan kelapa bakar...macam abah buat dulu..hihihihiih

    BalasPadam
  2. Tahniahlah kang, sidone iso tuku kereto MERCEDIS! Tapi ojo lali karo konco-koncone, engko ueeekkksen nganggo kereto kuwi

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. honda accord sv4 jimat minyak x?? maintenance mhal x??

    BalasPadam