Isnin, 22 Mac 2010

XTVT SAPU SAWANG

Hari Sabtu huajung cuti persekolahan cadang nak jalan2 gi Gunung Pulai. Saja bawak Harith mandi air terjun tapi dari pagi sampai petang hujang tak henti2 so terpaksa batal. Aku ingat hari Ahad dia dah lupa coz aku tidur semula lepas Subuh sampai dekat pukul 11.00 pagi. Pas tu kena isi perut. Lepas isi perut siHarith tanya lagi "Pa... jadi tak nak pegi hari ni...?" La.... ingat dah kira kensel.... so aku cakap lepas zuhur nanti. Aku pergi berdua aje dgn Harith. Tengok langit macam nak hujan tapi teruskan juga hingga sampai tempat mandi di Gunung Pulai.
Sebelum keluar ke highway masuk simpang kiri.

Ramai juga pengunjung ke sini. Kembara kat hujung tu kereta aku le...

Alamal... parking RM1.00 dan aku tak ade duit kecil.Fikir punya fikir aku ajak Harith minum dulu kat warong. ( nak pecah duit bayar parking ). Aku order mee rebus n teh 'O' ais... Harith order maggi sup.
Makan Rith... papa dah selesai dah.

Beginilah keadaan warong... walau pun macam ni ... charge mahal gak...

Lepas makan layan Harith mandi tak sampai 5 minit hujan turun dengan lebatnya... so masuk kereta dan balik le....

 Hujan turun mencurah-curah.

-End-

2 ulasan:

  1. itu nama dia yin bukan gi mandi kat air terjun gunung pulai....tapi makan mee rebus kat air terjun gunung pulai...hehehehehehe

    BalasPadam
  2. Betullah... aku anak beranak amat mementingkan makan... lihat keluarga aku... orang tak akan cakap tak cukup makan punya...

    BalasPadam