Rabu, 19 Januari 2011

GOLONGAN MENENGAH PERLU DIBELA

N3 ni tak ada apalah sangat just keratan akhbar 18 Januari 2011 yang disiarkan dalam ruangan surat dan email akhbar Berita Harian. Isu yang aku tulis adalah isu adalah isu yang pernah siapa kesah...atau biasa diungkapkan "aku kesah apa". Isu ini sebenarnya dirasai oleh sebilangan besar rakyat Malaysia namun ia bukan isu yang menarik untuk dibahaskan oleh ahli politik seperti isu novel "Interlok" Mummy Gee dah publish dalam blognya tapi yang didownload dari online Berita Harian. Ni aku siarkan yang disiarkan dalam akhbar.

.
Sebenarnya Mama Miraki yang cadangkan aku supaya menulis isu ini kerana golongan pertengahan macam aku dan ramai lagi rakyat Malaysia yang tertekan dengan kenaikan harga barang dan keistimewaan yang sering dinafikan haknya. Aku tahu tak akan ada siapa yang berada di atas, kalau pun terbaca akan memberi respond atau pembelaan...namun sekurang-kurangnya dapat aku melepaskan sedikit tekanan. Nak tulis tekanan di tempat kerja pastinya orang akan jelak dan terbelahak. Ok....

3 ulasan:

  1. Bagus. Bagus. Teruskan menjadi penulis yang kritis terhadap masalah permasalahan rakyat.

    BalasPadam
  2. Besuk bolih jadi Wakil Rakyat Kulai Jaya.Setia mendengar masaalah2 penduduk.

    BalasPadam
  3. release tension cekgoo kanns.. salamm

    BalasPadam