Rabu, 1 Disember 2010

CUTI-CUTI MALAYSIA (Part 3)

Hari Selasa 30 Nov 2010. Hari ini tak tau nak ke mana... tanya Harith nak ke Petrosains tak...? Dia kata tak yah. Fikir punya fikir plan nak ke PD atau Melaka.... so sms Mummy Gee kata tak jadi nak dtg Bangi. Mummy Gee balas sms
SMS Mummy Gee...
"Ngko ni mmg la.. Budak2 dah suka aku kata harith nak dtg hari ni"

Alamak...cam ni...sian pulak kat Along, Angah n Dania... so saja bukak email rupanya Mummy Gee tgh on9 dgn Mamamiraki...

Baca email Mummy Gee rasa tak sampai hati pulak kat budak2 tu....

"Yin dah on d way balik ke kulai dan tak jadi singgah rumah aku. kesian2 budak2 tadi aku dah kata harith nak datagn rumah, bukan main seronok si daniel & adam. Ngko teruk la yin kan hari jumaat nggo baru ada meeting. Petang semalam aku dah buatkan ngko kek pelangi petang tau... nampak gaya rezeki jiran2 dan budak opis aku le jawabnye... "

Aku suruh Harith buat pilihan...ke PD, Melaka atau rumah Cik Gee...Harith terus je pilih rumah Cik Gee. So aku pun email Mummy Gee kata aku jadi dtg rumah dia... Cik Nab pulak respond kat email.... dan call lagi ajak singgah rumah dia. Adusssssssss....ni email dia.

"Kenapa kau tak tambah satu lagi pilihan…ke rumah cik nab….tak aci lahkau ni yin…yelah wong rumahnya tak lawa…tak ada air terjun ngna tak ada emper cantik gitu yang tak disinggahi gitu…di langkahi aje yea…

Tulah yin kan kau dah kata budak2 ni kalau dibagi pilihan diaorang lagi suka kalau dapat jumap kawan2 sepupu1 aje…tu sebab dia pilih gi rumah gee dari gi PD ke , Melaka ker…semua tu dia tak berkawan nanti.."

Insyaallah pegi KL lepas ni aku singgah rumah ko... kali ni tak bolehla...mintak maaf banyak2 .anyway terima kasih atas pelawaan. Bila dah usia meningkat ni mmg seronok kalau adik beradik dtg... cam hari tu korang dtg rumah aku...Masa kita budak2 dulu selalu gaduh...

So lebih kurang kul 11.00 kita orang pun meninggalkan Desa Baiduri.

 
Kak Kay, Shasha, Aqil, Arash, Tanty dan Harith
di depan rumah Kak Kay...bye...bye..bye...

Keluar dari Desa Baiduri ingat nak bawak Harith naik Komuter...selalu dia ajak naik keretapi bila nampak keretapi kat Kulai. So plan nak naik komuter dari KL gi Port Klang. Call Mummy Gee ikut stesyen mana kalau nak gi Port Klang. Dia kata naik dari stesyen KL Sentral... alamak kat mane tu... dia kata ikut Jln Bangsar dekat dgn Muzium... so main redah jela ikut signboard...dan akhirnya jumpa stesyen KL Sentral. Rupanya tak de parking lot kat luar...kena parking dlm bangunan...so masuk le bangunan. Tingkat demi tingkat aku drive...tak de parking yg kosong. Hampeh tul...akhirnya terpaksa melupakan hasrat nak naik komuter... sekali lagi hampeh...ronda2 cari parking kosong tak dapat pun kena RM6.00. Betul2 cekik darah. Aku tak halalkan duit RM6.00 yang aku bayar. Pastu ronda2 sekitar Bukit Aman nak lunch...dah jumpa tempat tapi tak de parking gak...akhirnya drive ke Bnagi le....

Singgah dulu di UK Restoran. UK tu maknanya urat keting.
Lunch di sini... makanannya mables... terutama ayam percik.

Pas lunch baru gi rumah Mummy Gee... terharu kerana disambut oleh anak2 sedara...Along, Angah dan Dania.




 Sampai rumah Mummy Gee dlm kul 12.30 tgh... aku cakap dgn bibik jangan call Mummy Gee. Dlm kul 2.00 ptg BIL balik coz salin pakaian nak menebas ( main golf ). Pastu keluar semula. Aku pun tengok tv lepas tu tv tengok aku....zzzz...Mummy Gee balik pun aku tak sedar.

....bersambung part 4.

1 ulasan:

  1. lainkali datang cukuplan 7 hari ler yin..cuti sekolahkan sebulan....kecik ati aku tau..ko tak nak singgah...mentang2 aku tak sempat buatkan kek pelangi petang yea

    BalasPadam