Jumaat, 16 Oktober 2009

CITE SIKIT ABOUT MY SCHOOL


Hari ini hari Jumaat... pakai baju melayulah kita... ada macam ustaz tahun60-an tak.?

"Earlier is better than Punctual" akan akan sampai ke sekolah paling lewat 6.45 pagi... kerap kali jadi tukang buka kunci pejabat walau ada PAR pejabat untuk buka pintu di awal pagi tapi aku samapi lebih awal. Tengok baru ada dua keta kat garaj iaitu keta aku dan satu lagi keta PAR.

Ini minggu peperiksaan PMR... tak semua kelas hadir...

Ni Cikgu Kamal ( PK HEM ) sedang memeriksa suhu badan studen... ingat tugas guru ngajar jer ke... guru ni manusia yang hebat... all rounder.

Masa aku sampai kat kantin dalam kul 8.20 pagi tiada apa yang ada dalam tempat hidangan. Pernah suatu hari dah lebih kul 8.40 pengusaha kantin tak sampai lagi... tempat makan guru belum dibuka lagi... anginla aku. Aku suruh cikgu aku ambil pita keselamatan merah putih dan aku sitar pintu tempat makan guru... dan aku pesan kalau pengusaha kantin nak buka pintu... jumpa aku dulu... tak lam lepas tu sampai pengusaha kantin yang bernama Maien. ( tak pernah orang buat tapi dengan aku silap orangla... ) Nak tergelak pun ada... geram pun ada... dengan terketar-ketar dia jumapa aku dan minta kebenaran untuk buka pintu dan mintak maaf. "Nama kau tu Maien... tapi kalau nak niaga jangan main-main.!" Pas tu tu untuk beberapa ketika eloklah sikit servis... tapi tak lama peel lama datang lagi.

Selepas 8.30 pagi barulah ada menu tiga beradik iaitu mee goreng, mee hoon goreng, kuey tiew goreng dan beberapa butir kuih sakit. Ngko tengok ada selera ke... tak stim langsung.

Cikgu Kamal dah penat check suhu student kena isi perut... Cikgu Mohyi kenapa pulak... air manis sangat ke... jangan minum manis-manis... merbahaya.

Rakan-rakan guru menjamu selera dengan menu yang tak menyelerakan.
Nama bukan main Safena D'cafe.

1 ulasan:

  1. yin...garang gak ngko ni yea....dgn tokey kantin pun nak gaduh erk....

    BalasPadam