Ahad, 18 Oktober 2009

MISI MENCARI AKSESORI BARANG HANTARAN


Kiri ke JB/Singapore... kanan ke KL/Melaka
Awal pagi lebih kurang pukul 9.15 pagi kami tiga beranak bersama studen Tanty bertolak ke pekan Air Hitam untuk mencari aksesori barangan hantaran adik Tanty yang akan berkahwin pada 11 Disember ini. Masa tunang dulu suruh studen Tanty ni jugak menghias dan dapat pujian sebelah perempuan... memang cantikla...Selamat datang ke Air Hitam... Yeh... kita orang baru exit Air Hitam...



Di sinilah antara kedai-kedai yang menjadi tumpuan pelancong... bagi aku tak de yang menarik pun... Tanty dengan studen dia ( lembut-lembut gitu... tapi pandai buat gubahan ) shopping... aku ngan Harith pakat ngorok kat kete...

Kat Pekan Air Hitam ni masalahnya kedai makan yang standard sikit ni tak de... pada hal tempat tumpuan pelancong jugak... nak makan tengahari pun susah... tak kan nak makan marrybrown... macam aku tak kenyangla... nak kena nasi jugak... tapi tengok lauk tak stim... aku makan roti canai jerrr... Tengok like father like son... sama-sama macho... sama minat... kereta/aksesori..."Pa tengok tu spotrim dia... besarrrr... pa pasang kat Kembara mesti cantik"

Dalam perjalanan balik kita orang beli jagung mentah... selonggok RM 10.00.

Anak aku sorang ni... pancen... pancen... bila travel mesti nak cari toilet... kalau tak sempat simpan dalam botol air mineral la jawabnya... tengok tu sengeh-sengeh... pernah satu hari shopping kat Angsana JB... punya takut nak bagi tau aku dia nak kencing... last-last terkencing dalam seluar... dah aku kena belikan seluar lain ... padan muka aku garang sangat.

Di sinilah Pusat Barangan IKS Simpang Renggam... time ni memang le lengang... masa nak raya parking pun susah.

Kita orang sempat singgah Kedai IKS beli kueh/jajan... murah dan sedap. Tengoklah jajan yang kita orang beli.



Inilah antara barangan/bahan yang dibeli untuk aksesori hantaran adik ipar aku...

Inilah antara kueh yang menjadi favorite kita orang... belinja flakes... eh Wan Pie suka kueh ni... nanti kalau kita orang gi KL... boleh buat jajan selain semprotan dengan berondong jagung.

SiHarith asyik memeluk telap kueh belinja flakes jerr... tak sampai rumah nampaknya...

Dah nak exit Kulai/Kota Tinggi... Tamatlah misi aksesori barang hantaran untuk hari ini.
Sampai rumah solat dan beraduuuuuuuuu.... esok tak tau apa program.

1 ulasan:

  1. ohhh kau gi air hitam eerk.....yin tanty ni menyalahgunakan student dia ni yea...nanti cikgu Tanty....kita report yea...

    BalasPadam