Sabtu, 17 Oktober 2009

PERSIAPAN MAJLIS PENUTUP MARHABAN PENDUDUK TMN BKT MUTIARA

Selepas dari rumah Cikgu Hamzah aku bergegas ke rumah Pn Kelethum... dengarnya jadi host Majlis Penutup Marhaban Penduduk Tmn Bkt Mutiara. Aku sebenarnya nak gi Nagoya Giants Plentong nak cari kain buat baju annual dinner sekolah aku. Cari satu Kulai tak jumpa... so ngiras sembahyang magrib dengan beraya sekali. Sampai aje kat kawasan rumah dia... dah sibuk dah... yang susun kerusi, yang susun meja, yang susun buffet set, yang betulkan lampu dan mak cik-mak cik serta kakak sibuk siapkan makanan. Meriah gitu. Kita ikuti kisah seterusnya.

Ini dia Pn Kelethum... host majlis penutupan marhaban penduduk Tmn Bkt Mutiara. Mesti dah letih ni tapi control ayu gitu...

Ni kueh raya dia yang masih tinggal di hari ke 28 syawal.

Ni antara kueh untuk ahli marhaban... pink,purple dan green.

Ini le porch rumah Pn Kelethum...luas dan cantik... bas Dani boleh muat parking ni.

Cik Kak ni sibuk menyusun atur buffet set.

Penat aku ni... nasib baik ada orang ambik gambar... ada bukti aku involve.

La... starternya tak ada... patutla tak nyala...sapala yang haprak pasang ni.

Pui... bau pun dah sodap... terliur aku... jangan sampai menitis kat kuah dah Kak.

Tanty sempat menjamah bubur kacang... kalau jiran sebelah rumah tak call jemput datang rumah dia... memang lepas gi Giants aku singgah rumah Som semula. Tak datang tak sedap hati pulak... dia yang ajar Harith mengaji.


Pakar roti canai dah start tugas... bro kasi garing sikit bro...
Nampaknya setakat ini saja laporan dari rumah Pn Kelethum. Gua kena gi Nagoya dan pas tu balik Kulai rumah jiran... Seperti biasala walaupun marhaban belum mula berkat nasi baryani ayam, bubur kacang dan kueh raya tidak lupa diberikan. Thank you...

SiHarith ni pancen tenan... bila jumpa member lupa makan. Masuk je keta kata lapar... ( standardla... ) Apa lagi... bedal dulu nasi baryani yang Cik Som bekalkan... dah makan nak air pulak... dah kena singgah stesyen minyak kejab beli air... Layannnnnnnnnnnnnnnn

Lepas gi Nagoya terus balik... singgah kejab kat TJ Mart beli buah-buahan seperti epal, limau, pisang buah lai dan jambu batu... pas tu terus ke rumah jiran. Wah memang favorite jiran aku ni...sup kambing, laksa johor, roti jala, pelbagai buah-buahan. Seperti biasa SiHarith sombong tak nak makan sebab main bunga api dengan geng...bila masuk rumah siap... mintak makan... makan lagi sebungkus nasi baryani. Layannnnnnnnnnnnnnnnnnn.
Last-last gambar aku tak ade... ni yang malas jadi fotografer... muah...wah...wah...3x.

1 ulasan:

  1. yin...camana kau boleh dapat berkat nasi briyani tu...ihihihihi cilok dulu yea...wahhh som dah macam mak pengantin yea....kaler dia pulak...walllaweyyyyyy kuning merangsang gitu...

    BalasPadam