Sabtu, 31 Oktober 2009

BOWLING... BOWLING...BOWLING

Pagi ini jam 6.00 pagi aku dah bangun walaupun hari Sabtu. Aku tidur rumah Som malam tadi coz balik dinner mama dah tidur so malas nak kacau lagi pun Harith belum puas dengan sepupu-sepupunya. Dah jadi kebiasaan keluarga Wak Manah, bila balik mesti ada bontrot... so Som bontritkan aku mee goreng gitu. Aku terpaksa balik awal pagi kerana ada pertandingan boling suka-suka antara staf... so pandai tak pandai main ajelah...
Pagi-pagi pak supir dah jalankan tugas... senyum ceria walau pun belum mandi lagi. Kontrol macho...
Ke kiri JB/ S'pore ke kanan KL/Melaka.
Kenderaan tak banyak sebab awal pagi lagi.

Inilah bangunan IOI Mall di mana pertandingan boling akan dilangsungkan pagi ini... tapi mana dia orang ni... hampeh betullah dia orang... kata pukul 10.00 start... ni aku sampai kul 9.30 tak de orang lagi... bila nak pendaftaran. Aku dah terbiasa awal... memang tak suka buat orang menunggu dan tak suka menunggu. Ealier is better than punctual. Pendaftaran peserta sedang dijalankan... ha.. sepuluh ringgit aje 3 game... sewa kasut percuma... makan tengahari percuma. Dapat towel lagi... Aksi bakal juara... gaya mau biar orang ngeri tengok. Awal-awal dah pilih bola yang lubangnya besar... boleh masuk jari..
Hadiah untuk mata terendah adakan? Ada harapan dapat....! Lontaran seorang juara... strike! strike! alamat sebatang je tumbang... nasib baik tak masuk longkang. Ini mesti sebab kasut longgar ni... biasa ok je... Sempat possing lagi... bersama Pn. Sinat Ara dan Cikgu Zamri. Eh... dapat jugak hadiah kategori pemain paling sporting... ok tuuuuu. Jumlah mata temapat ke 13 dari 17 peserta lelaki. Okla tak dapat corot. Oh tak sangka... kategori berpasukan dapat naib johan. Aku kira menyumbang mata jugak...
Mereka yang selalu membantu aku... kerja tak berkira. Berjumpa lagi di tahun hadapan.

1 ulasan:

  1. bukan kau masin asyik masuk longkang aje ke yin....hihiiih ada ke saiz kasut untuk kau...hihiihihihi

    BalasPadam