Ahad, 6 Februari 2011

SELAMAT JALAN "KEMBARA".

N3 kali ini adalah sambungan dari n3 aku yang bertajuk "Kembara, Puas Sudah Ku Mengembara" pertengahan bulan lalu. Dekat dua minggu aku kedandapan setiap pagi hantar Harith kat sekolah agama... maka tidak disangka-sangka pada suatu hari mama Harith call. Dia kata seorang ustaz kat sekolah dia tanya Kembara nak jual ke tidak. Dia kata nak bawak balik Terengganu untuk adik dia pergi kebun. Aku kata kalau kena harganya ok la.... tapi tak buat keputusan lagi. Dalam pada tu discuss la nak ambik keta apa...? Merc ke...? Banyak le aku punya Merc. .. habis tu.... Cari kereta tempatan tapi baru yang montly below RM500.00. 
Masa cuti hari Thaipussam gatal pulak nak tengok kereta kat Car City Kulai. Mula2 gi Perodua. Ingat nak ambik Mivy cos nampak cam luas gak le... Pas tu gi Proton try duduk kat Saga BLM auto. Rasa cam selesa. Mintak salesgirl buat culculation.... tanya pulak berapa dia boleh ambik Kembara aku trade-in... dia kata nak tengok kereta dulu. Petang tu salesgirl datang tengok Kembara dan dia kata RM7k je... alamak rendahnya. Petang tu jugak bagi dokumen kat salesgirl... Aku call ustaz yang nak Kembara... nak tanya betul ke nak Kembara... dia kata memang nak so esoknya dia datang tengok. Dia tanya berapa nak jual... aku cam tak pandai nak jual mahal... aku kata RM10k dan dia terus setuju. Memang kalau kat usecar harga dia masih RM15k gak. Tak pe la daripada RM7k jerrr... so hari Rabu sebelum cuti dia dah ambik Kembara coz adik dia nak ambik so dia nak servis dulu. Aku pun dah cite lampu dia ada masalah... dan masalah2 lain kat Kembara sejujur-jujurnya. Tiga hari sebelum cuti terpaksa hantar mama Harith dulu ke sekolah dan menjemputnya di sekolah... dan hari Selasa sebelum CNY dapat le keta Saga BLM. Itu yang termampu... pakai Merc bila pencen nanti le kalau panjang umur dan sihat.

Dulu Kembara teman seporchku... selamat jalan Kembara.

 Kini teman baru seporchku...Saga BLM...
ala malu2 pulak Wish ni...tunjuk bontot je...

 Belum mampu lagi..... Syukur dengan apa yang ada.




6 ulasan:

  1. cikgu besar ni asyik jual beli kereta je ... dah jual kereta tu jangan lupa tukar geran....

    BalasPadam
  2. Wah dulu naik kembara ko "kedandapen".Sekarang bawak saga "moncor2" lampunya.....

    BalasPadam
  3. Kembara tu dah cash dan aku terus tukar nama.
    Dah settle dah...

    BalasPadam
  4. tukar beli kereta cam tukar baju jer erk

    BalasPadam
  5. ada wang sume boleh tukar beb, jangan kan keta bini pun boleh [ jgn marah tanty ]
    cam aku ni nak tukar apa ye...

    BalasPadam
  6. Saga BLM sama la mcm saya..
    itu je yg termampu disamping "menyokong" industri Automotif negara.. ;-)

    BalasPadam