Jumaat, 4 Februari 2011

TUHAN NAK UJI LAGI KESABARANKU

Aduh....termengah-mengah aku... nasib baik tak semput...
Hari ni kenapa pulak Cikgu Beso... kejo anak murid ponteng ke....? Kan ke cuti CYN... tak kan kejo murid pulak...

Gini le kisahnya ( ada aku kesah )... masa tengah Buletin Utama rasa cam nak beli barang kat pasar gergasi... Tanty pun pesan beli jelly coz dia tengah demam...makan nasi pun tak selera... so aku ajak Harith gi sama coz dia pun boring cuti seminggu tak kemana. Jarak rumah aku dengan giant lebih kurang 1km jerrr... tak sampai kot.


Lepas beli2 barang kita orang pun bayar dan keluar menuju ke kereta. Sampai rumah jelly, pisau ngan susu tak de... eh mana pulak? Suruh Harith check dalam kereta... tak de gak. Adussssssssssss....kat mana pulak? Check resit dah dibayar barangan tu... eh kat mana pulak? Rasanya dah angkut semua dari troli... kesian pulak jelly Tanty tak de...so aku pun capai helmet dan start jaguh buruk aku coz lebih cepat. Aku pun letak jaguh ikut pintu tengah...dekat sikit. Aku terus gi kaunter yang aku bayar tadi dan bertanyakan kot ada barangan aku tertinggal. Dia check2 kat laci...tak de...mungkin dah diambil customer selepas aku... tak pelah...dah bukan rezeki aku. Aku masuk balik giant dan ambik barangan yang sama dan bayar. Lepas tu aku pun menuju ke pakir jaguh  aku. Aku pun hidupkan engin...tapi beberapa kali cuba tak mau hidup....adussssssssss sekali lagi. Aku try tolak dan masuk gear tapi tak mau hidup jugak,  HP tak bawak pulak... cam nak nangis la pulak. Aku pun sorong jaguh lalu tempat aku parking kereta tadi. Aku tengok troli yang aku gunakan tadi...eh cam ada bungkusan dalam troli tu... aku pun pegi kat troli tu....ya ampunnnnnnn... Alhamdulillah...rupanya aku yang tak terambil bungkusan tu... kata orang kalau masih rezeki kita dapat balik tapi kalau dah bukan rezeki...kat mulut pun orang rampas.


Habis camne dengan jaguh aku... tak kan aku nak tinggalkan. Cuba2 lagi tak hidup gak. Fikir punya fikir...ok ini ikhtiar terakhir. Aku nak lari memang tak larat... so usaha aku kat simpang nak lalu jalan besar dia cam turun bukit... aku pun sorong jaguh dan bila sampai area tu aku aku naik dan masukkan gear...beb...beb...beb...Alhamdulillah percubaan aku berjaya...mau gak dia hidup... sampai rumah. Baju dah basah... tapi syukur... barang dapat balik dan tak kena sorong moto sampai rumah.

Moral of the story... pastikan semua barang dah dibawak sebelum tinggalkan troli dan jangan naik moto buruk....dan pastikan sentiasa bawak hp.

5 ulasan:

  1. gelak besar aku yin... ntah apa2 lah ngko ni, nasib baik ngko tak sumpah cashier tu jadi botol kicap ker apa... hehehe

    BalasPadam
  2. bayangkan c.ryn kena tolak moto tu... sanggup ke?

    BalasPadam
  3. hehehhe mulabaca n3 ni cam dah agak yin mesti akan marah cashier ni..heehehhehe sekali..apa lah lu bro.....tertinggal barang...ni mesti kes suruh si harith yg masukkan barang dalam kereta ni...heheheh

    BalasPadam
  4. Aku tak marah cashier...aku cuma tanya jer...

    BalasPadam
  5. nasib baik cashier tak jawab 'awak ingat kerja saya jaga barang2 awak ke????' hehehe

    BalasPadam